четвер, 2 липня 2020 р.

Global Dignity Day. Як це було.

З 21 листопада по 10 грудня 2019 року учні та педагоги школи вперше взяли участь у заходах в рамках міжнародної ініціативи  під назвою Усесвітній День Гідності, які проходили вже вп'яте у понад 80 країнах світу одночасно за сприяння численних міжнародних та вітчизняних громадських організацій.

Усесвітній День Гідності (Global Dignity Day) – це незалежний, соціальний, політично й релігійно нейтральний проєкт, мета якого – подвигати молодь, учнівство й студентство керуватися почуттям власної гідності у своїх повсякденних діях.
Ця унікальна ініціатива була запропонована у 2006 році членами спільноти Молодих глобальних лідерів (Young Global Leaders) Усесвітнього економічного форуму (World Economic Forum): спадковим принцем Хоконом (Норвегія), професором Пеккою Хіманеном (Фінляндія) і засновником неурядової організації “Оперейшн Хоуп” Джоном Хоупом Браєнтом (США).
Це відбулось завдяки зусиллям команди спільноти відповідального вчительства EdCamp Ukraine під патронатом Міністерства освіти і науки України та за сприяння проєкту USAID “Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні ВзаємоДія”. Ще у жодній країні Європи не збиралося довкола історій про гідність стільки людей одразу!
Цього року українським освітянам традиційно запропонували версію уроку з оновленими інструментами і матеріалами. На підтримку ініціативи виступила міністерка освіти і науки України Ганна Новосад та закликала освітян і всіх небайдужих долучитися до проведення цього спеціального уроку в закладах освіти.
Усі учні школи зібрались перед початком Єдиного уроку День Гідності", щоб розпочати  Марафон "Гідність - крок за кроком", разом переглянули відеозвернення кронпринца Норвегіх Хокона, людини, що започаткувала відзначення Усесвітнього Дня Гідності 5 років тому.
Представники класів обрали по 3 метафоричні зображення з Дерева Гідності та, отримавши інструкції, для подальшої роботи розійшлися по класних кімнатах. 
 Школярі спільно створювали хмаринки смислів навколо слова ГІДНІСТЬ. Обговрювали запропоновані їм ПРИНЦИПИ ГІДНОСТІ, Аналізували метафоричні картинки з ДЕРЕВА ГІДНОСТІ, пояснювали сутність поняття ГІДНІСТЬ на конкретних прикладах. Відповідали на питання анкети "КОЛИ Я ШАНУЮ ЧИЮСЬ ГІДНІСТЬ, ТО Я ,,,"
По завершенню роботи всі класи знову зібрались для підведення підсумків, презентували результати своєї роботи на загал, взяли участь у вправі "Займи позицію", в ході якої необхідно було обрати  один із запропонованих ПРИНЦИПІВ ГІДНОСТІ та обгрунтувати свій вибір.
«Гідність – це повага  до прав людини, свобода вибору та готовність нести відповідальність за нього.  Людина з гідністю не буде виправдовувати себе, якщо була неправа. Вона здатна визнати свої помилки та готова їх виправити.» Анна, 16 років.
«Гідність – це піклування про інших людей, підтримка їх у важку хвилину. Гідна людина не опускає руки перед труднощами, вона сміливо долає їх» Маргарита, 16 років

«Гідність – це сміливість бути самим собою, не підлаштовуватись під оточення. Здатність відкрито ставати на захист власних цінностей.» Аліна, 15 років.
 Такою була перша зупинка, Крок 1. Загалом же програма заходів передбачала 4 кроки і 25 зупинок!
Молодші школярі разом з педагогами працювали над проектами «Реалізація глобальних цілей». Вони презентували свої проекти роз'язання проблем громади заради сталого розвитку: «Оберігаємо планету. Сортуємо сміття» «Інформаційна акція «Стережись забрудненнядовкілля!» «Врятуємо чисте повітря!»

У наступні дні учні, педагоги та запрошені гості ділились власними історіями гідності з власного життя, організувавши своєрідний челлендж "ГІДНІСТЬ У МОЇЙ ІСТОРІЇ", вони згадували та міркували про "маленькі" і "великі" вчинки, які кожен здійснює чи спостерігає щодня, планували свої майбутні персональні щоденні "включення" після перегляду відео, створеного ГО "Дивовижні" за підтримки USAID Україна та Української ініціативи зміцнення громадської довіри..
Учні переглянули відеоісторію про Наввара та обговорювали, які саме з проявів гідності вони побачили у фільмі: ПРИЙНЯТТЯ ІДЕНТИЧНОСТІ, СПРИЙНЯТТЯ, БЕЗПЕКА, ВКЛЮЧЕННЯ, ВИЗНАННЯ, РОЗУМІННЯ, СПРАВЕДЛИВІСТЬ, НЕЗАЛЕЖНІСТЬ, КРЕДИТ ДОВІРИ, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ?
Усі охочі побували на зустрічі з письменником, автором книг Євгеном Положієм, чиє життя - то одна велика історія гідності!

Єдиний урок до Всесвітнього дня прав людини. Учні 10 класу грали у настільну соціальну гру "Країна Гідності". Гру подарувала Крістіна ЛопезМета гри: розробка власної стратегії реалізації соціальних прав у реальному житті. "ЦЕ ЗРОБИЛА ВОНА". Історії про успішних жінок-українок, зібрані Представництвом в Україні Фонду імені Гайнріха Бьолля розглядали старшокласниці, працюючи над власною мотивацією у подальшому житті.

 Вшановуючи пам'ять жертв Голодоморів, міркували над проблемою збереження людської гідності у нелюдських умовах. 
  У всесвітній День боротьби з корупцією для старшокласників провели Антикорупційний урок. Школярі переглянули відео про антикорупційні інструменти, та обговорили їх, взяли участь у антикорупційній онлайн грі та випробували свої сили в інтелектуальній антикорупційній грі "Що? Де? Коли?"
 Грали у антикорупційну гру "МАФІЯ".
Завершальна зупинка - написання листів самим собі в майбутнє про те, як протягом наступного року ставати більш гідною людиною.
"Привіт! Це я - ти з минулого. Я хочу стати гідною людиною. Протягом року я буду намагатися змінитись на краще, ... залишити свої погані звички і справді стати гідною людиною, намагаючись досягти свої цілі... Я буду більш відкритою, не буду соромитись себе, стану більш впевненою в собі, сильною, не зважаючи на всі перешкоди та важкі хвилини, на думку інших та осуд, на всі падіння досягну того, до чого йшла..." (С.)
"... залишалась при цьому чесною, та справедливою людиною і довела, що будь хто може бути успішною та незалежною особистістю що гідно захищатиме себе та країну" (Д.)
"Хочу, щоб ти завжди підтримувала інших... Щоб ти займалась волонтерством, адже це теж прояв гідності. Допомагай людям, дітям, які хворіють. Підтримуй їх як морально, так і матеріально. Відвідуй дітей, які знаходяться вдома самі, тих хто знаходиться у дитячих будинках, адже їм також потрібна твоя допомога та підтримка. Зроби так, щоб вони не почувалися покинутими та самотніми. Допомагай тваринам..., вони так як ми, відчувають все. Заохочуй інших до цієї справи..." (А.)

На згадку про участь у міжнародній ініціативі ми отримали подарунки - книги та календар.

Немає коментарів:

Дописати коментар