неділя, 1 вересня 2024 р.

Освіта 2.0: крокуємо у майбутнє!

 

Напередодні нового 2024-2025  навчального року педагоги ліцею на чолі з новопризначеним директором закладу Сергієм Борийчуком зібралися на перше після літнього відпочинку засідання. 
Обговорювали вкрай невідкладні питання роботи закладу, ухвалювали важливі рішення. 
Зокрема, йшлося про орієнтири роботи та завдання, особливості освітнього процесу та вибір його форми з урахуванням сучасних реалій та викликів сьогодення.
До розмови долучились сільський голова Валентина Городянко,  депутат Полтавської обласної ради Олег Дядик, а також начальник відділу освіти, культури, спорту та туризму виконавчого комітету Пришибської сільської ради Світлана Грисюк. Вони поділились стурбованістю щодо можливості збереження в громаді освітнього закладу у форматі академічного ліцею. Підставою для занепокоєння стала його відсутність у перспективному переліку ліцеїв області. 
Вагомими аргументами на користь збереження у громаді закладу повної загальної освіти могли би стати непересічні здобутки у роботі ліцею, зокрема участь у конкурсі робіт МАН та у предметних олімпіадах. 


У переліку критеріїв та індикаторів оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти, затверджених наказом МОНУ №493 від 30.04.2021 р. містяться, зокрема, такі:
 - участь учнів під керівництвом досвідчених педагогів у науковій та творчій діяльності, але за умови дотримання вимог академічної доброчесності; 

- використання у закладі інноваційних технологій;
- участь закладу у екпериментальній та проектній діяльності;
- залучення педагогів як освітніх експертів;
- оприлюднені методичні розробки.
Кожен з цих критеріїв відображений у діяльності педагогів ліцею, але ще потребує глибокого аналізу та подальшого врахування у роботі закладу.
Скажімо, участь учнів у конкурсі МАН, у предметних олімпіадах  може бути одним з показників якості освіти в закладі освіти, але не є визначальним фактором.
Ось чому:
* Розвиток творчого потенціалу: МАН стимулює творче мислення, дослідницьку активність та  розширює можливості для  учнів у сфері наукових досліджень.
* Професійний рівень викладачів:  Участь учнів у МАН свідчить про те, що  у закладі освіти працюють викладачі, які здатні  мотивувати та направляти  учнів на науково-дослідницьку роботу.
* Забезпечення ресурсів:  Наявність необхідних ресурсів  (лабораторне обладнання,  бібліотека, комп'ютерний клас) для проведення досліджень,  також може впливати на участь учнів  в МАН.
Проте:
* Необов'язкова участь:  Участь у МАН є добровільною для учнів,  тому  не є обов'язковою для  оцінки якості освіти.
* Інші  показники:  Крім участі в МАН,  є й інші важливі  показники  якості освіти, такі як  успішність навчання,  рівень  підготовки  випускників,  задоволеність  батьків,  результати  зовнішнього оцінювання.
Отже, участь  учнів у конкурсі МАН може  бути одним з  критеріїв  оцінки  якості освіти  в  закладі освіти, але  не повинна  бути  єдиним  і  визначальним  фактором.
Крім загальних критеріїв для ліцензування, для академічного ліцею додаються специфічні вимоги, що стосуються його статусу як освітнього закладу для старшої школи:
* Наявність навчальних програм, які відповідають державним стандартам базової середньої освіти.
* Наявність спеціалізованих навчальних програм, які готують учнів до вступу до вищих навчальних закладів.
* Наявність кваліфікованих викладачів, які мають досвід роботи зі старшокласниками.
* Наявність сучасного обладнання та ресурсів, які дозволяють проводити уроки з використанням нових технологій.
Неодноразові перемоги учнів в міжнародних, всеукраїнських та обласних конкурсах, всеукраїнських та обласних учнівських історико-краєзнавчих конференціях, обласному форумі  учнівських проектів є вагомими досягненнями, які демонструють високий рівень їхніх дослідницьких навичок.
Особлива увага приділяється якості підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО), яке є обов'язковим для вступу до вищих навчальних закладів.
Результати цьогорічної вступної кампанії випускників ліцею будуть оприлюднені згодом. Проте вже сьогодні можна стверджувати, що частина з них успішно склали НМТ та стали студентами різних українських вишів.
Ліцей "ЛІДЕР" Пришибської сільської ради, поза сумнівом, має посісти гідне місце у мережі академічних ліцеїв Полтавщини!

Немає коментарів:

Дописати коментар